Jumat, 29 April 2016

CARA MEMBUAT KUE BATIK MILO LEMBUT



CARA MEMBUAT KEK BATIK MILO LEMBUT

Resepi Kue Batik Milo Mudah Sederhana Simple Asli EnakDI Negara Malaysia kue cake ini cukup populer karena sederhana cara membuatnya. Berikut kata orang Malaysia : dalam banyak-banyak kek yang aku buat, kek ni lah yang paling simple dan enak pabila dirase. Disini aku kemukakan resipi cara membuat kek batik praktis yang simple lagi menyelerakan. Resep boleh divariasikan dengan coklat, keju (Cheese), moist, susu milo,  dll. Cara buat kue batik simple dan lembut dan empuk.


Kue batik khas Malaya Melayu ini berbahan dasar biskuit roti marie tentu mudah untuk mendapatkannya di warung dan di swalayan ada banyak. Berikut resep kek batik asli dari blogger Malaysia namanya Mohammad Faiz. Selamat mencuba Insha ALLAH berhasil katanya. Kalau ingin lebih sedap lagi katanya lagi ditambah susu cair atau susu segar agar empuk. Berikut Resep Kue Batik dan biscuit marie yang lezat itu.

RESEPI KUE BATIK COKLAT

BAHAN : 
  • 4 biji telur
  • 4 sudu milo
  • 4 sudu susu pekat
  • 4 sudu serbuk koko
  • 4 sudu gula
  • 1 paket biskut marie( 350 gram )
  • 1 buku buttercup
CARA MEMBUAT KUE BATIK :
1.     Patah-patahkan biskut marie kepada empat bahagian. dalam satu bekas.
2.     Masukkan telur, susu pekat, milo, serbuk koko, dan gula didlam bekas yang lain. Kemudian kacaukan bahan-bahan tersebut sehingga sebati.
3.     Cairkan buttercup dalam periuk.
4.     Masukkan semua bahan yang telah dsebatikan tadi kedalam periuk bersama buttercup yang telah dicairkan dan biskut marie yang dipatahkan tadi. Gaul semua bahan selama 15 minit dalam keadaan api terbuka.
5.     Angkat bahan-bahan telah dicampur tadi dan letakkan didalam bekas mengikut citarasa masing-masing. Sejukkan kedalam peti ais. Biskut batik sedia dihidang. Gimana ndak kalah sama resepi Chef Wan.


Tidak ada komentar:

Posting Komentar